Alla helgona helgen

 
Vi inledde helgen med ett besök på Ullared. Barnen följde med och var SÅ duktiga i bilen.Lite gott o smaska på gör ju susen ;-) På vägen hem hade vi köpt nya Monsters high filmen, så då satt dom som tysta möss, ända till ögonen inte orkade vara vakna mer :) Bilen var smockad och fötterna ömma, men oj så roligt det är!!
Ser redan fram emot nästa besök.
 
 
 ****
 
Dagen därpå var det lördag och vi åkte o tände ljus på gravarna som alltid.
Det är så himla fin tradition tycker jag.
Vi gör det varje år tillsammans o det är så mysigt.
 
Jag köpte så fina skyltar o satte på ljusen. Det har jag gjort några ggr, med olika text och det är lite extra piffigt tycker jag, samtidigt som det ger lite extra budskap. Valde också röda ljus, det blev lite mysigare.
Vi hade tur i år för kyrkan var öppen. ÄLSKAR kyrkan där min farfar ligger. Så himla fin!!!
Barnen o vi tände ljus till dom som inte har nån grav här, och vi tänkte på dom en stund.
Sen fick dom skriva i gästboken, sina egna namn :-)
 
 
 
Eftersom jag hade dels brytit en lilltå och fått ett sår på hornhinnan i ögat (orsakad av kaninernas hö) så blev det en hemma kväll, vi var annars bjudna på maskerad fest, och det hade varit himla kul o gå.
Jag skulle ha varit pockahontas och min käre sambo skulle ha varit nunna haha.
Men men, det får vi se en annan gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback