Ridskola dax..


Ihopbiten ryttarinna ;)

Idag efter jobbet var det dax för ridskolan. Snuttan var så duktig sååå.
Skönt o se att galoppen börjar lossa mer o mer för henne!

Jag känner varje gång hur suget efter häst sitter där.
Ha rensmorda saker, fin putsat ,renmockat, glänsiga hästar, mysiga skogs turer där man kan sitta o
''åka häst'' o bara prata skit med den man rider ut med, långa härliga galopper längs långsträckor och ängar, träningspass där svetten rinner o man får jobba.. -Allt är verkligen underbart!




Jag o Alicia satt o tittade på i solen för dom red ute, hur skönt som helst.
(Lite mer värme saknar man dock i maj, burr..)

Sen ramlade Alic o skrapade händerna o la små maskros blad på o tyckte allt var så jobbigt, orättvist och tråkigt, så mamma fick rycka in o rädda situationen med lite glass :)
Genast vart allt mkt bättre!!


Pappa var hemma o städade o lagade mat tills vi kom hem, så det var skönt.
Nu är maten uppäten o barnen lagda, trötta efter en sen kväll igår o skoldag idag.
Jag känner mig oxå otroligt mör om jag ska vara ärlig. Så ikväll ska jag försöka
lägga mig i bra tid, och ha lite sovmorgon imorrn, för då har jag ett kvällspass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback