My horses <3

Sitter o tittar lite på gamla kort..Saknar mina pållar massor..
Det var en livsstil som började när jag fyllde 7år.Lika gammal som Izabelle blir iår.Och höll på tills för 2år sen..Det är många år..År och hästar..
8år på ridskola,sen började jag ha egna fodervärdshästar och till slut helt egna!!
Här under kan ni se mina älsklingar under åren som gått..
Alla har varit mina egna ögonstenar!
 

Det började med Lariat Rozz..Som tyvärr fick sluta sitt liv hos mig..Han hade en gammal skada, och det gick inte att få honom bra..Som avslutning ramlade han på isen och bröt sitt framben, så han fick åka till himlen..

Då köpte jag denna donna. Angela.Hon var otroligt go och underbar att rida.Vi fick många år tillsammans,, till jag sist blev sugen på nåt mer och köpte Charline Fly.
Jag hade dom ihop ett långt tag men då tid och ekonomi ej räckte till fick jag välja,sålde då Angela.


Charline Fly kom som 5månaders jätte bebis.
Hon var hos mig och jag tränade henne, hon skadades och då fick Nero flytta in tillfälligt hos oss som sällskap.

En envis liten shettis på 2år.. Han flyttade så fort charline blivit frisk, till en tjej som körde 6 spann..
men då charline fyllde 3år och skulle ridas in blev hon lite för stor och vild för min smak så hon såldes..
Då köpte jag Pavarotti..En läromästare..Trodde jag..
Han var jätte snäll och vi hade mkt kul ihop också,men mer och mer blev han rädd för saker ute i skogen, och mest rädd var han för älgar..Oturligt nog så kryllade det av älg där vi hade honom ,så det slutade med att det ej gick att rida ut.Eller jag vågade inte..
Jag köpte under tiden även Cicco..Ett litet sött sto som jag skulle avla på..
Dom hade jag länge tillsammans ,till slut sålde jag Pavarotti, han flyttade och Cicco betäcktes..
Vi var glada o få ett föl..
Mkt pluggande och påkostande,både tid o pengar..Men spännande med ett föl!
Efter 7 månader så kastade hon fölet..Det gick ej att rädda..Tiden gick och hon betedde sig mer o mer skumt..

Då hittade jag Sorrento..Min finaste läromästare,,.vi åkte 75mil för att hämta honom.
Sorrento och Cicco blev bästa vänner.Han var besatt av henne.Dom var så söta..
Men hon mådde inte bra och till slut fick hon åka till himlen. Hon var ändå 20år gammal då och vi hade provat allt.
Det var ryggen som var ont sa vetrinären.

Sorrento blev kvar och han var perfekt. Vi tränade och han lärde mig mkt!
Men med tiden så var jag utan jobb, hade fått 2 barn och tiden räckte ej till.
Vi flyttade och sträckan till stallet blev väldigt lång.
Till sist fick jag inse att tiden för häst inte fanns längre--Han såldes också..

Saknaden efter häst är stor men jag väntar o ser i framtiden, då det finns mer tid.
DÅ ska jag ta upp ridandet igen =) -Längtar!!

  



Kommentarer
Postat av: Rosi

ÅÅhh.. jag fick tårar i ögon när jag såg den underbara larry.. jag minns den dag som är värst hela mitt liv när han ramlat och sen kom han till himmel.. jag följa med dej så mkt till hästar.. hade så kul och äventyr.. hehe.. minns du.. jag höll en häst och häst hiss upp och jag följa efter. vågar inte släpp pga hagen var sönder.. hahaha.. mkt minne.. :-) underbara bilder du sätt så minne lyser upp.. <3

2011-01-15 @ 23:04:29
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja gumman.. många hästar har det varit.. tyvärr har jag ej delat ditt intresse, men jag var glad att både rosi och mormor var intresserad,, själv var jag LIVRÄDD,, du mins väl hur rädd jag var när nån av hästarna sprang rakt mot mej.fast jag hann hoppa undan. och vagnen slog sönder bilen lite , sen fortsatte han rakt in i staketet.. huu. vad rädd jag var.. både för honom och om du och fanny hade skadat er,, minnen från ett kallt stall som vi skurat målat och städat , mockat.. mm... jaa du minnen finns..och förstår att du saknar alla dina älsklingar. ...

2011-01-16 @ 00:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback