Rask häst promenad!

Vi kom tidigt till ridskolan idag,
så vi tog lite fika och bläddrade lite i tidningar.
Alicia fick vara hos farmor under tiden.Det är
rätt viktigt och skönt förr oss att få lite egen tid.

Idag skulle gruppen rida ut,sa ridläraren.
Vi mammor bara tittade förvånat på varann.
HUR skulle detta gå i leran med lågskor??
Jag tror alla undrade samma sak..Hm..
Men vi kom iväg och man fick snällt hoppa på stenar och gå i kanterna,
på rötter osv för att slippa bli dränkt :-)
Det gick rätt bra och Izabelle sken som en sol hela vägen runt!



 
(Tyvärr suddiga mobiltagna medans jag försökte hänga med ;-)

Efter uteritten fick barnen gå in i ridhuset och trava !!
Mamma mia,jag som nyss hade återfått andan,puh!
Izabelles ponny är ju så himla snabb och ivrig så jag fick
verkligen springa på för att hinna vara brevid.
Han borde blivit travponny ;-)

På väg hem svängde vi om pappa och en GLAD fröken
berättade ivrigt om ridningen i skogen, så fick vi bilen
tvättad innan vi åkte hemåt, inte dumt ;-)


Kommentarer
Postat av: mamma

ohhhhh,,, vilken duktig och stolt liten fröken.... kan tänka mej att mamman var lika stolt.. trots hopp och skutt över stock och sten...puss o kram till er.......

2009-10-13 @ 23:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback