Mor och dotter konflikt

Efter en dag full proppad med jobb på jobbet
så slutade en väldigt stressad mamma,
åkte och hämtade Izabelle på dagis och
ut till ridskolan,som började 40 min senare.
Vi hann!
Lektionen gick bra och jag blir imponerad
av hur duktig hon faktiskt är, på så kort tid!
Idag fick hon ha sin vanliga ponny och
det gjorde henne SÅ glad :-)


Duktig gumma som leder själv till och från ridhuset!!

Efteråt var det brottom hem eftersom vi hade föräldramötet o passa,
så jag och Izabelle hade kommit överens om innan att
vi ej skulle fika efter lektionen idag,som vi annars brukar.
Dock efteråt blev det ju sura miner och stampande i marken,för hon ville
ju FIKA!! Mammahjärtat höll på o ge efter,för vad gör en snabb fika?
Men nu har jag bestämt mig att vi MÅSTE börja vara mer hårda,och är det
NEJ så är det NEJ!! Jag gick och satte mig i bilen,och efter nån minut kom
hon och hoppade in,dock blev humöret snabbt glatt igen,- mamma vann!
Fast det är bra svårt ibland.
Jag är nog för snäll och vill slippa ta diskussioner, och
det vet fröken tyvärr..
Nu måste jag börja ändra på detta,och ett steg i rätt
riktning blev det idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback