Vaccin

Idag var vi hemma på fm sen vid lunch gick vi till vårdcentralen
och satte oss i kölapps kön :-) Vi hamna bra till och efter 2 timmar
kom dom och delade ut kölapparna.Jag hade lite brottom eftersom
jag skulle iväg och jobba, men mamma kom som en räddande ängel med
fika åt barnen och tog över.Som tur var fick jag byta kölapp med en
snäll mamma vars barn ej hade hunnit dit än,så jag hann vara med
innan det var dax o jobba..
Väl där inne fick Alicia börja.
Henne tog dom i låret på.
Hon sa inte ett pip ens!!!!
Stolt man blir då :-)
Sen var det Izabelles tur,,hon började larva sig och ville inte
komma och sätta sig först,sen gjorde hon det men fick lite panik
och började gråta och skrika..Jag fick hålla fast henne medans
dom tog sprutan..Det kändes fruktansvärt i mamma hjärtat
kan jag säga,men man får tänka att det var för en god sak.
Sköterskan sa att det var bra gjort,för nu är det ju klart.
Jag hoppas bara att jag inte gjort henne spruträdd för livet nu.
Sen efteråt åkte mamma hem med barnen till oss och jag gick
in till jobbet, som tur ligger dörr i dörr med BVC.

Nu har jag jobba klart och är verkligen jätte trött psykiskt.
Vilken dag och vilket kaos på BVC.Folk är som galna!
Känns skönt att detta är över nu men kan inte hjälpa
att jag funderar -gjorde jag rätt, är detta bra?
Visst man vill inte att dom får svin influensan men ändå
känns det som mkt är oklart med vaccinet.Det finns mkt
frågetecken runt det hela,och allt är så nytt.
Framtiden får utvisa det.Nu har jag gjort allt för o skydda
MINA barn.Alla gör olika och det ska vi respektera.
Tycker bara det är så oroligt med alla dödsfall man hör.
På Izabelles dagis ligger 30% hemma i influensan.Hemskt!


Godnatt saga med pappa...


Nu ska jag sova.Imorrn väntar en ny dag.
Hoppas bara barnen slipper må dåligt.Jag har bytt så jag ska
jobba kväll imorrn,så barnen får lugnare hemma båda två.

Sov gott!!

Kommentarer
Postat av: Rosi

skönt allt är över för barnen..även här hos oss. men tomas har inte tagit.. han försöker få tag på vacc.. får försöka imorg (fredag).. jag log. alicia.. hon är riktig tuffig tjej.. hehe.. hoppas barnen mår bra idag.. vi andra hade ont huvud och ont i arm. . puss puss på er alla.. vad fin tapet . vems rum är den som du tog kort på barnen å immad..

2009-11-19 @ 08:16:34
URL: http://strandbergljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback