ÄNTLIGEN HELG

Idag var nog den tuffaste dagen på jobbet hittils,,hade 4 tvättstugor att passa och 3 duschar,samt en massa andra jobb..Har sprungit som en galning fram o tillbaka och inte suttit ner mer än 5 min..
Fick dessutom jobba över,,totalt maxad som person,känner jag..Så nu är jag HELT O HÅLLET SLUT!!
Men nu är denna dag också gjord och jag ska NJUTA av mina dagar ledigt nu!!!
Känns super faktiskt..Man behöver vara ledig lite också,få lite gjort hemma,vara med familjen osv..Man gör ju inte ett bra jobb när man jobbar massor utan ledighet..Så är det bara.
Även om man själv tror man orkar och kämpar på..
Tålamodet blir sämre och man känner sig mer stress svag än annars..
I detta jobb gäller det att tåla stress,och kunna samarbeta bra med sin grupp,annars rasar hela tornet.
Många tror att vården är lätt och handlar mest om att sitta o dricka kaffe och umgås med de gamla,men det ska gudarna veta,vi gör ALLT och mer därtill..Man är verkligen alltiallo i det här yrket! Alltid ska man vara glad och positiv och ha en bra inställning,tåla stress och samarbeta bra.Sen är det ju viktigt med planering,utan den har man ingenting!
Tyvärr funkar det inte alla gånger men man får göra det bästa av situationen så löser det sig alltid till slut :-)

Efter 5 min hemma ska jag nu klä mig och gå med mitt onda huvud och nacke (måste ju tycka lite synd om mig själv ;-)
till dagis och hämta våra små skatter..
Sen är det dax att laga mat o ta hand om en disk från igår,puh!! -SEN kanske det lite lugn o ro hihi...

KRAM PÅ ER

'' Kämpa på allihop & var glada att solen skiner och att alla du älskar mår bra! ''

Kommentarer
Postat av: mamma

ja älskade barn.. du är såå duktig,, jaa detta jobb vi har får man verkligen pressa all sin kraft på,och vara som en kameleont inne hos brukarna.på ett sätt hos den ena, och vipps så ska man vara på ett helt annat sätt hos nästa.ja hoppas din stackars nacke blir bättre nu när du är ledig,och att du får ha det riktigt skönt.. må så gott .och många kramar från mej till er alla..puss o kram

2009-05-14 @ 20:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback