Slask väder

Idag har jag o barnen varit hos min mormor och vi har handlat lite mat,ätit,fikat o haft mysigt..
Vi köpte gott kaffebröd och njöt av hemma hos henne :-)
Hon mår inte så bra nu,tycker så synd om henne,hon är omgiven av alla som vill henne så väl och ställer upp till 100%,men ändå är hon så ensam..Det är ju ett tomrum som inte vi kan fylla,hur gärna vi alla än vill försöka..
Det är så svårt och man önskar man kunde vara där jämt och hjälpa till,finnas där,osv,men det går ju bara inte,,jag måste ju ordna med barnen,hästen,hemmet och jobbet..
Det känns så jobbigt..Dom har alltid ställt upp till 200% på mig..
Jag lider med dig mormor..Det kommer ta tid,frågan är ju om du nånsin kommer känna dig hel igen och känna värde med allt igen..Vi hoppas verkligen det och hjälper dig så gott vi kan..

Det har varit snö slask väder hela dan och det var inte alls roligt att vara ute,,blåst har det gjort också en del så man vill helst hålla sig inne..
Näsan är fortfarande täppt och jag känner mig helt matt o slut i kroppen,men ska gå o jobba imorgon iallafall o se hur det går,och vad dom säger,jag får kanske inte jobba när jag är så förkyld..Vi får se imorgon hur det blir..
Barnen ligger nybadade och sover,hoppas det blir en lugn natt,för dom behöver vila upp sig inför lång dag på dagis imorgon..Pluttarna..Vore så härligt att kunna vara hemma med dom,och låta dom gå 15 timmar /v bara,det skulle räcka,så dom fick leka av sig lite,,men man behöver ju ha inkomst så det räcker till alla utgifter man har,,suck,dessa pengar,vad det ställer till det..Tycker bara synd m barnen,men man får tänka att det finns dom barn som har det värre,som går jätte långa dagar på dagis..Så vi har väl rätt tur ändå..Pappa lämnar ju inte förrän halv 9 och jag hämtar mellan 3-4 tiden..Så det är ju rätt okej ändå..Sålänge man får vara frisk och kry..

Nu sitter jag här med nyklippta naglar och bort torkad nagellack,,vi får ju inte ha det på jobbet,,inte heller förlovningsringen får vi ha på,,suck..Det var inte lätt o få av den men nu sitter den runt halsen i halsbandet istället..
Får försöka komma ihåg att sätta den på plats när man går hem..Men det känns så naket och inte ha varken naglar eller nagellack,,Ser jätte konstigt ut..Men sånna är ju reglerna,,Hygienen är ju viktig..
Men handikappad utan naglar är man verkligen!!

Nu ska jag titta på tv en stund och sen sova,ska ju upp kl 6 imorgon igen.
Ha en härlig kväll alla!!
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback