Avkörning

Då har det värsta hänt..Jag har kört av vägen...

Jag åkte till stallet och vi hade en mysig men blöt ridtur i snö slasket,,jag gjorde ordning allt och skulle precis åka hem..Det hade slaskat o snöat massor på vägen o jag kände hur halt det var o höll bra hastighet..
Så kom jag till kurvorna på vägen innan bostadsområdet intill stallet och jag skulle bromsa ner lite,men bilen fortsatte och jag styrde o styrde men bilen bara skenade ut rätt av vägen o ner i diket..
Jag blev livrädd och spelade upp värsta bilderna i huvudet om hur den skulle volta och landa på taket m.m. men hela bilen hamnade i diket och låg på högkant,så jag visste inte vad jag skulle göra..
Jag ringde min sambo som kom på stört,och ringde stallet så tjejerna där kom direkt..jag var så rädd o visste inte hur jag skulle komma ut,,vågade inte röra mig för jag var rädd att den skulle välta..det kom en snäll man o stannade o frågade om jag var skadad,,-'nej jag tror inte det' sa jag..
Sen kom dom andra och han åkte,men tack för att du stannade,det betyder så mkt!!

Med lite hjälp lyckades jag kravla mig ur bilen och var alldeles skakig,,fy vad hemskt..och vilken smärta i ryggen..det gjorde så ont..Sen kom immad och vi funderade på hur vi skulle få upp den..Som tur var så kom precis en lastbil och han ställde upp på att hjälpa oss..Han kämpade och det var hopplöst för han själv höll på att åka ner i diket och bilen bara gled ..vi fick koppla loss och han fick räta upp sig bättre på vägen ,så tog vi nya tag..Då till slut kom den upp..ÄNTLIGEN.Jag höll på o frysa ihjäl..Fick som en chock tror jag,,den har väl inte släppt än..
Punktering blev det på hjulet,,vet inte om det var innan men tror inte det..Alla åkte hem och Immad parkerade vår bil,och vi åkte hem i hans jobb bil..Då kom tårarna,,fy vilken upplevelse..Vi åkte och hämtade barnen som var hos farmor ,SOM TUR VAR!! Tänk om jag haft med dom också,,fy hemska tanke!!

Jag är så glad att allt gick rätt bra ändå..Nu har jag sjuk anmält mig imorgon på jobbet och ska boka läkartid..Jag hade ingen lust att åka ner till akuten,för det är ju inte så akut,gör bara väldigt ont i ryggen..Min mamma rådde mig att vänta med att jobba tills läkaren kollat ryggen,så det är ju lika bra..Känns bara skit när man precis börjat på jobbet..Men jag hoppas dom förstår..
Nu ska jag gå in o ta ett bad o hoppas kroppen mjuknar upp sig lite..

VAD NI ÄN GÖR,,SÅ KÖR FÖRSIKTIGT!!!
Det smäller till då man allra minst anar det!

Kommentarer
Postat av: moster rosi

men herregud.. så tur att det inte bli mera allvar skadad på dej.. det är otäckt halt nu.. kram hårt om dej.. bra att läkare ska kolla med din rygg.. jag förstår precis hur du känner. jag har varit med bilolycka 2 ggr.. var rädd om er.. puss kram

2009-03-10 @ 21:42:24
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: mamma

älskade lilla barn.. där satt du och jag visste inget.... stackars dej.... JAA VAR FÖRSIKTIG och gör inget nu förän en läkare har tittat på dej...krya på dej vännen... vi hörs i morgon...pusss puss.

2009-03-10 @ 23:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback