Ledsen

Som ni alla säkert vet så är jag ju tokig i Orchideer,och blev så glad när vi kom hem från resan då min ena fått skott och hade 4 nya knoppar på sin nya stjälk,.sen ikväll fick jag plötsligt se att de två som Immad nyligen köpt åt mig var fulla med löss..Efter jag hade läst på internet vad dessa små äckliga kryp var för nåt bestämde vi att kasta dom två som var smittade,jag har nu tittat igenom de andra men dom verkar friska..Blir så ledsen eftersom den ena var den som fått nya knoppar..Grrr..Man blir ju så irriterad på blomaffären,där köper jag inga mer!
Men älsklingen har lovat mig nya :-)

Visar några kort på krypen...Försökte ta bakom blomman för där satt det klasar med dessa otäckingar,
men fick ingen bra skärpa på dom,så detta får räcka...


  -> Den vita med de nya knopparna...

Känns tråkigt o behöva kasta dom när dom mådde så bra i övrigt,fick knopp,och nya blad osv..
Men det är svårt o bli av med just dessa löss o jag vill inte riskera att dom andra blir smittade..
Men irriterande är det!!!
Så nu är alla krukor tvättade,fönsterbrädan,tvbänken och även de konstgjorda tulpanerna som stog brevid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback