Nu börjar vi komma nånstans

När jag hämtat två sötingar på dagis så gick vi hem och laga mat.
Det hade gått super bra trots att det var nytt dagis med start idag, pga ihopslagningen under semester veckorna..
Tjejerna lekte o blåste såpbubblor när vi kom hem och Alicia jagade alla bubblorna,jätte söta..
Sen satt de fint och ritade medans jag stökade i köket så det var verkligen toppen..
När maten var på spisen fick jag ett ryck och började städa ur ett skåp där vi milt sagt bara stuvat in massa saker..
Så barnen blev helt lyckliga o började riva runt i sakerna,prova kläder osv..hihi,
-Gissa om det såg kul ut när Alicia satte på sig mina stövlar och Izabelle tog på sig sina små klänningar hon hade när hon var typ 2 år :-)
Man fick sig ett gott skratt!
Men skåpet blev iallafall snyggt och sakerna på plats!
(Imorrn när jag jobbar kväll planerar jag att hugga tag i ännu ett skåp)


Underbar orchideé som pryder mitt fönster i köket, fick den av min mamma,
en 3 stänglad <3  ..TACK MAMMA!

Efter maten åkte vi hem till mina föräldrar o hälsade på..
Vi åt ostkaka och pratade medans barnen lekte o hällde ut massa leksaker överallt ;-)
Som altid så rusade tiden iväg och vi var tvugna att åka hemåt och påbörja kvällens höjdpunkt, -Nattningen!!
MEN det gick bra ikväll med, jag är så glad!! Alicia vägrar därimot ta vällingen på kvällen,,
jag hoppas det har att göra med hennes hårda mage som hon haft nu några dar..Annars vill hon sluta?!
Det blev iallafall sång ikväll också och det verkar hjälpa, hon somnade och det gick väldans snabbt..
Håller tummarna att det fortsätter såhär nu bara.


Lillan för ett tag sen vid nattningen..Håller hårt om sin gosiga nalle :)


Nu ska vi äta lite gott och mysa med egen tid,det är bra skönt ibland..
Framförallt när man vet att man har sovmorgon nästa dag!
Njuter av att ha tända ljus överallt,,det var ju lite svårt när hettan låg på ,men nu när det är svalare så går det ju bra!

Njut kvällen!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för besöket i går...och vad skönt att det än en kväll gick bra med lill gumman,,hon kanske behöver ha den lilla stunden ro fylld sång, innan hon träffar john blund,, ha en bra dag på jobbet.och hoppas allt går bra ...puss o kram på er alla...

2009-07-07 @ 10:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback