Vår 1a dag utan morfar

Idag är vår första dag utan morfar,det var svårt o somna igår kväll,tankarna for runt och tårarna gick inte att hejda.
Hade så ont i hjärtat och en klump i magen..Saknar dig verkligen min älskade morfar..
Somnade iallafall nån gång under natten o vaknade imorse,blev genast påmind och det gjorde ont..
Vid frukosten sen så undrade izabelle massor och jag försökte förklara att han finns i himlen nu och tittar ner på oss,att han mår bra och är med sina nära o kära ,och att vi får se honom en dag då vi också far dit..Jag tror hon förstog till slut men hon var ledsen,och ritade en teckning åt honom,som hon tog med till mormor,,hennes 'mom mom' (hon har alltid kallat morfar för mos mos och mormor för mom mom,,blir så jobbigt o säga gammel mormor o gammel mofar)

Vi åkte sedan till mormor,,alla kom dit sedan..Vi åt en rätt trevlig lunch tillsammans,,kände en stor tomhet och saknad,det gjorde vi alla..Men vi försöker hålla god min och ta en dag i taget..Mormor har mkt att göra nu,ringa och ordna med och vi försöker hjälpa till så gott det går..Lilla mormor..
Inatt ska jag sova hos henne,det är bra att hon har sällskap på natten nu,,det blir så ovant för henne att vara ensam,och kanske lite olustigt..Hon är ju van med morfar nära sig,dom har levt ihop hela livet i stort sett och alltid gjort allt tillammans,.Dom firade 50år förra året,och det var stort ståhej,vi åt hela släkten på ett värdshus och det var jätte roligt.
Morfar grät,han var så rörd..Dom fick en middag på ett fint ställe dit dom blev körda sedan och hade en kanon dag..
Jag är så glad att ni fick uppleva det!
Ni är det finaste jag vet..Tänk om alla var som ni..Tänk om alla får uppleva det ni fått göra,fått så många fina år tillsammans.Det är verkligen en lyckoträff..

Ni är värda allt som finns!

Mina älskade mormor & morfar

Kommentarer
Postat av: moster rosi

åh så fin kort . jag vill ha den. jag ska inte sätt den på blogg utan vill ha för mej själv. snälla kan du skicka den till mej.. många kram puss..

2009-02-22 @ 18:38:56
URL: http://strandbergljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback