Fredag kväll

Idag har vi varit med ida och barnen på mummel o mums,försökt få tankarna på annat en stund,och så barnen får leka lite..Emma var med också..Vi åkte sen till tomas o lämnade av alicia,izabelle följde med sin kompis saga hem och har lekt där hela dagen...Sen åkte vi till sjukhuset..Morfar hade fått en syreslang som hjälper honom att förstärka andningen men han tog egna andetag,,respiratorn är bortkopplad och han var vid lite medvetande,,for mellan sömn och vaken och kunde skaka lite på huvudet då vi frågade om han hade ont..Det var ju verkligen skönt..Vi satt en stund inne hos honom,klappade handen,pratade och han lyssnar och hör oss men var för trött för att titta upp..
Vi bestämde oss sedan för att gå,,det blir för mkt för honom ,vi vill ju inte anstränga honom,,så jag sa 'jag älskar dig morfar' och han svarade 'jag älskar dig' och då brast det,,jag skulle ju inte gråta..men det var SÅ rörande..
Trots masken för näsa och mun så förstog jag varenda ord..MIN KÄRA MORFAR...
Kämpa på sa jag,,snart är du hemma igen..
Vi sa att vi skulle åka hem och komma tillbaka imorgon igen..Senare på kvällen var min moster och kusiner där..Då hade han varit lite mer vaken och tittat upp,,sagt några ord osv..Jag hoppas vi inte oroar honom och att han blir besvärad eller förvirrad av våra täta och många besök..Det är så svårt o veta om han vill ha nån där mycket eller om det blir för mycket och han vill vila..Vi vill dig bara väl..
Sedan åkte vi hemåt,,jag åkte och fixade stallet,,bröt ihop där också,,gråter när man kör bil och tankarna finns alltid alltid hos dig morfar..Det är så svårt och man blir psykiskt utmattad av allt..
Idag har mormor fått god mat hos moster och hennes familj,,det är tur vi alla tar hand om henne och att hon får känna vårat stöd..Hon är stark till tusen,men ändå behöver hon oss så oerhört nu..
Imorgon ska jag köra henne så hon får handla lite mat..
Men nu är det läggdax efter ha badat ,,var så frusen efter stallet..Det är -12 grader ute..Burr..
Godnatt..

Kommentarer
Postat av: moster rosi

ja jag är lika som du som bara grät och grät när jag satt å bada. tänkt mkt ¨på honom.. och samtid är så arg på mej själv för jag inte hör. tog verkligt hårt på den här min dövhet. brukar inte vara så.. vi alla är utmattad av allt.. men vi kämpa håll ihop.. skönt att vi alla turas om ta hand om mormor. jag ta hand om henne på söndag. för din mamma jobbar hela helg.. kram kram puss.. godnatt.

2009-02-20 @ 23:39:28
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: mamma

hej gumman... ja det är så sorgligt med allt så..... kan bara säga att det är tur vi har varann i denna jobbiga stund...och att vi finns för mormor...och vi får fortsätta be .o böna att våra sorge tårar får bli glädje tårar...över den vi älskar sååååå innerligt....kram ..älskar dej gumman

2009-02-21 @ 03:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback