Farväl älskade morfar

Svåraste dagen i mitt liv.

Åh jag vet inte hur jag ska orka skriva det här,men på ett sätt vill jag göra det så jag kan bearbeta allt,,
Idag har altså vår älskade morfar somnat in..Lämnat oss och åkt till ett bättre ställe,där han väntar på oss och får träffa sina nära o kära som redan finns där..Det händer alla andra ,men inte oss,vi levde i vår perfekta bubbla med våra kära och trodde väl aldrig att tiden var kommen för dig morfar..Vår bubbla sprack och vi saknar dig så oerhört redan...

Vi skulle åka o handla med mormor,,när vi var där så fick vi samtal från sjukhuset att vi var tvugna o skynda dit..Morfar hade blivit sämre.,Vi släppte allt,,skyndade till bilen ,packade in allt och åkte med ilfart till sjukhuset..
När vi kom in hade dom skärmat av runt hans säng,,alla stog där ,samlade och grät..Jag var chockad,,bad dom koppla in allt igen,hjälpa honom..men det här var slutet..Alla var dit ringda och vi stog där runt honom.
Jag grät o grät och var så arg och besviken på allt,,det var ju inte meningen att du skulle lämna oss nu morfar..Vi vill ha dig kvar ett tag till,,allt är så orättvist..Alla tankar virvlade runt och jag mådde så dåligt över att ej ha varit hos er på nån vecka,,trodde ju alicia hade magsjuka så vi ville ej smitta er,,nu hade hon ju inte det,utan tre tänder på gång,,men det visste vi ju inte då..Vill så gärna få prata med dig,så mkt jag vill säga..Viskade i ditt öra att jag älskar dig massor och att vi ses en dag..Andetagen blev färre o färre..Till slut drog du det sista andetaget,och vi alla väntade på ett till,men det kom aldrig nåt mer..Alla utbrast i mer gråt och jag visste inte vad jag skulle göra..
Ville inte gå därifrån,,bara klappa o krama och vara intill dig,,min kära morfar..
Läkaren sa att dom skulle göra ordning honom,ta bort alla slangar och göra honom lite fin så vi kunde få ta farväl på ett finare ställe,,han kördes in i ett fint rum och alla slangar var borttagna..Alla vi gick in och stog samlade runt honom igen,,vi grät och grät,mormor försökte kämpa emot tårarna,,hon är så stark,,man får gråta mormor sa jag..
Sedan gick vi ut och en o en gick in,sa sina sista ord och tog farväl..Hur ska man kunna ta farväl??
Hur ska vi kunna fortsätta utan dig??VI ÄLSKAR DIG SÅ morfar!!!

Du älskar rosa rosor,jag köpte en fin bukett som du skulle få när du vaknade upp,så du hade nåt fint att titta på,men jag fick ej ta in den där du låg,så mormor tog hem den tills du skulle komma hem,,men nu blev det inte så morfar,så här får du en stor bukett rosor..

Efteråt åkte vi hem till mormor sedan vi alla sagt farväl,,hjälpte henne packa upp hennes varor som låg kvar i bilen..
Vi pratade mycket och det kändes bra,,är så rädd och förlora henne med nu..Som par fåglarna,dör en så följer den andra strax därefter i sorg...Men mormor lovade att det inte blir så,hon ska kämpa och leva och se sina barnbarn och barnbarns barn växa upp..Hon fick ringa samtal och meddela den tragiska nyheten för släktingar längre bort..
Jag lider så med dig mormor,,du får ordna så mycket och jag hoppas du tar hjälpen vi erbjuder dig..Vi vet att du är stark men ibland behöver man mjukna och ta emot hjälp..ibland behöver man gråta..
Min mamma och syster ska sova hos henne inatt,,jag åkte hem med barnen på kvällen..Dom förstår ju ingeting och man får försöka lägga allt det här åt sidan en stund så dom får sin tid..Vi ar förklarat för izabelle att hennes 'mos mos' är i himlen nu,och att när hon ser en stark stjärna på himlen så är det han,och hon kan vinka åt honom...Hon försöker förstå men vi kommer få förklara fler gånger..

ÅH morfar,,jag har suttit nu ikväll,gråtit och tittat på kort på dig..Du är så fin-.både i hjärta o själ..
INGEN har haft en bättre morfar än jag..Du har varit som en andra far för mig..Alla minnen,dom ska jag bevara väl..Alla år då vi åkt med husvagnen sverige igenom..Säg nånstans vi inte har varit på..Det glömmer jag aldrig!
Du och mormor, ni betyder MASSOR för mig,och jag fattar inte hur jag ska klara mig utan er,,jag ser inte ett liv utan er..
Jag lovar att ta hand om mormor allt jag bara kan,det vet jag att du vill..
Jag hoppas du har det bra där du är nu,och vi ses när dagen är kommen.
Tills dess önskar jag dig allt gott och vi saknar dig massor,men vet att du håller ett öga på oss.

VILA I FRID ÄLSKADE MORFAR


Kommentarer
Postat av: Emma

Vila i frid världens bästa morfar, du är saknad. Tänker på dig varje sekund. Vi ses igen. Älskar dig<3

2009-02-22 @ 22:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback