Mor o dotter mys

Efter kalaset åkte vi hem och bytte om till stall kläder (!!) för nu var det bestämt att jag och Izabelle skulle åka iväg och rida tillsammans hos en tjej som bor en bit ifrån oss.Vi kanske ska börja rida där nån gång i veckan.
Vi kom fram och det var en jätte fin gård med massa djur,och izabelle var som i himmelriket!
Hon hade en stor häst och två små ponnyer,en hund,katt,kanin.


Här matar Izabelle kaninen :-)

Först red jag och det kändes att det var ett tag sen nu,,man är lite ringrostig och lite feg?!
Men det gick bra,tur att hästen var snäll hihi..



Sen gjorde vi ordning min och tog ut nästa,en mini shettis som passade izabelle bra,den var SUPER liten
och den fick hon borsta på och göra fin,sen var det rid dax för hennes del..Hon hoppade upp och vi gick en promenad.
Izabelle lös som en sol hela vägen,och vågade till och med trava!! Hon skuttade upp o ner och vi alla skrattade.
Det tyckte hon var kul.



Dessutom hade hon två barn i izabelles ålder så dom lete och gjorde fint i kaninens bur,bytte rent,gav mat osv..
Sen plockade dom blåbär och smultron så det stog härliga till..
Jag kan ju säga att det inte var lätt att få henne till bilen så det blev sent innan vi kom hem :-)
Men en underbar eftermiddag och kväll har vi haft!!

Kommentarer
Postat av: MAMMA

JAA VAD ROLIGT FÖR ER... O KUL OM NI FÅR SAMMA INTRESSE.....

2009-08-03 @ 18:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback